נעילת דיפרנציאל קדמית – על מה ולמה?

הרכבים המודרניים של היום כולל מכלול מיוחד בשם "דיפרנציאל", אותו דיפרנציאל הכרחי לרכב, שכן בזמן פנייה כל גלגליו, באופן נפרד, עושים מרחקים שונים. אלה, החיצוניים, עושים מרחק רב יותר מאלה הפנימיים, ואלה הקדמיים מהירים יותר מאלה האחוריים. אותו דיפרנציאל מתאים, למעשה, את כוחו של הגלגל לרדיוס הסיבוב. הפרשי המהירות הנוצרים בין גלגליו השונים של רכב השטח אינם, מפריעים לו בזמן הנהיגה, שכן צמיגי הרכב יכולים להחליק על קרקע שהיא נמוכת אחיזה. אולם, במקרים של נהיגה על גבי אספלט, כביש מהיר, אז האחיזה היא גבוהה, נוצרים על הצמיגים ועל המכלולים המכניים של הרכב עומסים גדולים. עומסים אלה עלולים בסופו של דבר לגרום לשחיקה במקרה הטוב או לשברים במקרה הרע.

אותו דיפרנציאל מאפשר לכל גלגל ברכב השטח להסתובב במהירות המתאימה לו. הוא כולל גלגלי שיניים, המסוגלים לזהות כמה כוח נדרש לכל גלגל ובהתאם לספק לו אותו. ברכבים פרטיים, במכוניות כביש רגילות, ישנו דיפרנציאל אחד, המותקן בשני גלגליו המניעים. ברכבי שטח 4X4 יהיו שניים רוחביים. ברכבים המודרניים יותר יהיה דיפרנציאל שלישי. כל אחד מהם, ביחד ולחוד, מאפשרים נסיעה יציבה יותר וחלוקה טובה של כוח המנוע בין הגלגלים.

נקודה חשובה שיש לקחת בחשבון

כאשר נוצר הפרש בין מהירויות הגלגלים, אשר איננו נובע בשל פנייה הדוקה כי אם בעקבות אובדן אחיזה בשטח, יש "לכפות" על שני גלגלי הרכב מהירות אחידה של סיבוב. את הדבר ניתן לעשות על ידי נטרולה הזמני של פעולת הדיפרנציאל, משמע נעילת דיפרנציאל קדמית או אחורית. אותה נעילה משפרת משמעותית את עבירות הרכב, ובייחוד כאשר הוא נוסע על קרקע עם אחיזה נמוכה. הנעילה נשלטת על ידי נהג הרכב והיא אפקטיבית מאד. אולם, חשוב לזכור שהיא עלולה להגביל את ההיגוי ואם מתפעלים אותה באופן שגוי גם לגרום לנזק מכאני רב. זו הסיבה מדוע יש להתקינה רק כאשר שולטים היטב ברכב ועושים זאת אך ורק כשהיא נדרשת.

מעוניינים להתקין אלמנטים שונים בג'יפ שלכם, שיעזרו לכם ליהנות מנהיגה בטוחה, נעימה ונוחה יותר בשטח ? פרוג'יפ היא הכתובת הנכונה לפנות אליה. החברה מתמחה בהתקנת  מיגונים , פגושים ,כננות  ועוד התקנות ושיפורים המיועדים לרכבי 4X4, לרבות הוספת נעילת דיפרנציאל בהתאמה מלאה. צוות החברה ישמח לסייע לכם ולענות לכל שאלה. לסקירת מוצרי החברה, לחצו כאן ולמענה טלפוני, התקשרו ל – 04-8492233