אז, מה זה בעצם דיפרנציאל?

אחד המונחים המוכרים ביותר בתחום הרכבים הממונעים הוא הדיפרנציאל. כאשר מדברים על דיפרנציאל מתכוונים להתקן מכני מיוחד, אותו נמצא ברכבים בעלי גלגלים מקבילים, ברכבים ממונעים. הדיפרנציאל, שממוקם בין כל זוג גלגלים ממונעים כולל גלגלי שיניים הנכנסים לפעולה במקרים בהם נוצר הפרש בין מהירויות הגלגלים. תנועת גלגלי השיניים אחראית להעברת הכוח מצד לצד, תוך התאמה מושלמת לצרכים.

על הסוגים השונים

ישנם שלושה סוגים של דיפרנציאל: הראשון הוא דיפרנציאל פתוח, שנראה אותו במרבית כלי הרכב. בעזרתו מקבל כל גלגל מהירות שונה (כפי שקורה, למשל, בעת פניה). הסוג השני הוא דיפרנציאל נעול. סוג זה קיים לרוב ברכבי שטח. סוג זה אחראי על פיצול אותה תנועה סיבובית קיימת לשני גלגלי הרכב. בחלק מכלי הרכב ישנה אפשרות לשלוט בנעילת הדיפרנציאל, בחלק הנעילה היא תמידית ובחלק ישנה נעילת דיפרנציאל אוטומטית. הדבר נפוץ מאד ברכבי שטח, שכן אז הוא מסייע במניעת מצבים של אובדן אחיזה. הסוג השלישי הוא דיפרנציאל מוגבל החלקה, אותו נמצא ברכבי שטח גם כן וברכבי ספורט. הוא לא כולל נעילה מלאה וישנה הגבלה על ההבדלים במהירות הסיבוב של כל שני גלגלים באותו ציר.

בין אם זו נעילת דיפרנציאל אחורית או כל סוג אחר של נעילה, שילובה ברכב השטח הקיים מצריך פנייה למומחים. מערכות אלו יכולות לעשות את כל ההבדל בין התמודדות טובה ובטוחה יותר עם אתגרים שונים בשטח לבין סכנות של ממש וכדאי לדאוג לבחון אותן לעומק ולוודא שהן אכן קיימות ותקינות לפני היציאה לדרך. כמובן שתפעולן מצריך מיומנות והיכרות עם הפונקציות השונות והיכולת להתאים אותן לתנאים הקיימים. רכבי השטח נתונים לעומסים רבים וכל תוואי שטח קיים מציב בפני הנהגים מצבים לא פשוטים. היופי הוא ליהנות מכל זה ולתפעל כהלכה את הרכב תוך ניצולן המלא של המערכות שבו.

לא מוכרחים לגמוע מרחקים רבים, אך מוכרחים לדעת כיצד לתפעל את הרכב בכל נסיעה. בין אם זה טיול במדבר או בשטח מאתגר אחר ובין אם זו נסיעה רגועה יחסית בשטח, כל אחת מהן יכולה להפתיע בכל שלב.

רוצים לשדרג את רכב השטח שלכם? רוצים להוסיף לו אלמנטים שונים שיהפכו אותו ליעיל, בטוח ומהנה יותר בשטח? פרוג'יפ היא הכתובת המתאימה לפנות אליה. החברה משמשת כמרכז למגונים, להתקנות וגם לשיפורים המיועדים לרכבי 4X4, המבטיחים את הפתרונות הנדרשים לרכבי השטח השונים.

צוות החברה ישמח לסייע לכם ולענות לכל שאלה. לסקירת מוצרי החברה, לחצו כאן ולמענה טלפוני, התקשרו ל – 04-8492233