מרווח גחון סובארו פורסטר

מרווח גחון סובארו פורסטר

במהלך השנים נהגו לקוחות רבים שלא לקחת ברצינות את יכולות השטח של סובארו פורסטר ולא בצדק. עם הנעה כפולה, מנוע עוצמתי בנפח של 2,498 סמ"ק, הספק מרבי של 182 כוחות סוס והספק סל"ד מרבי של 5,800, סובארו פורסטר הוא חיית שטח שמצליחה להשתוות באספקטים מסוימים גם לאחיו הגדולים בסגמנט. בשלהי השנה שעברה השתדרג הסובארו פורסטר עם השקת גרסת שטח ייעודית, שאחד מהשיפורים הבולטים בה בא לידי ביטוי במרווח הגחון שלה. בכתבה זו נציג עבורכם את תולדותיו של הדגם, את יתרונותיה של הגרסה החדשה ואת חשיבותו של מרווח הגחון לביצועי שטח יוצאים מן הכלל.

למידע נוסף לחצו כאן

על אודות סובארו פורסטר

סובארו פורסטר הינו רכב פנאי שטח מרווח וגדול המציג יכולות שטח טובות במיוחד בהשוואה לדגמים אחרים מאותו הסגמנט. הרכב מציע מרווח גדול במיוחד לחמישה נוסעים, תא המטען שלו נגיש וגדול, נוחות הנסיעה שלו הן בכביש והן בשטח נחשבת לאחת הנוחות ביותר בתחום וביצועיו נחשבים מצוינים, על אף צריכת הדלק הגבוהה שלו. בחזית הבטיחות, מציע הפורסטר רשימת אבזור עשירה במיוחד, בייחוד בגרסת הספורט. בשל העובדה שסובארו פורסטר מציע הנעה כפולה ומרכז כובד נמוך יחסית, הוא מציע התנהגות כביש יוצאת מן הכלל. בד בבד, מציע הפורסטר יכולות שטח נדירות במיוחד בהשוואה לכלי רכב אחרים מן הסוג שלו, אך הוא אינו משתווה לרכבי שטח ייעודיות כמו טויטה לנד קרוזר ומיצובישי פאג'רו.

יצרנית הרכב סובארו, אשר משתייכת לתאגיד היפני הבינלאומי Subaru Corporation (או בשמו הרשמי – פוג'י תעשיות כבדות בע"מ), הציגה את דגם הפורסטר בעל ההנעה הכפולה בשנת 1997. הדור הראשון לדגם הוצג לראשונה בנובמבר 1995 בתערוכת המכוניות בטוקיו. בשנת 2001 הוצגה מתיחת פנים עבור הרכב שהקפיצה את הפופולריות שלו ברחבי העולם. בין השנים 2002 ל-2008 יוצר הדור השני לדגם. בשנת 2006 הציגה סובארו מתיחת פנים לדגם שכללה פנסים אחוריים חדשים, פנסים קדמיים מחודשים, סורג, מצנפת, תבניות צד ופגוש קדמי מחודשים. בין השנים 2003 ו-2007 שווקו ביפן בלבד לא פחות מ-114,122 יחידות מהדגם.

הדור השלישי יוצר בין שנת 2009 לשנת 2013. בניגוד לדורות הקודמים, שהציגו עיצוב סטיישן, הדור השלישי של סובארו פורסטר הציג לראשונה עיצוב של רכב שטח קרוסאובר, שסימן תפנית בייעודו של הרכב. הדור השלישי של הדגם גדל בצורה משמעותית ואף הציג קו גג משופע שאפשר להגדיל את שטח המטען. הדור הרביעי של הרכב הוצג בשנת 2012 בתערוכת הרכב בגואנגג'ואו ולאחר מכן בתערוכת הרכב הבינלאומית בניו יורק ב-2013. הדגם יוצר בין שנת 2014 ל-2018. הדור החמישי של הרכב, שייצורו החל בשנת 2019 ונמשך עד לימים אלה נחשף בשנת 2018 בתערוכת הרכב הבינלאומית בניו יורק.

כפי שציינו לעיל, בשנת 2021 הכריזה סובארו על שדרוג לדגם הפורסטר שעונה לשם "ווילדרנס", אשר נועד עבור לקוחות שמעוניינים ביכולות שטח משופרות. השינוי הגדול ביותר שהציג הדגם הוא הגבהת המרכב וכן מרווח גחון של לא פחות מ-23.3 סנטימטרים, וכן שדרוג של זוויות הנטישה והגישה.

מה החשיבות של מרווח גחון?

סובארו פורסטר מרווח גחון – במידה שאתם חדשים בעולם השטח, אתם ודאי שואלים את עצמכם, מה החשיבות של מרווח הגחון? אכן, ברכבי שטח ישנם מגוון פריטים שבולטים לעיניו של המתבונן, כמו צמיגים גדולים, גגון שמועמס עליו ציוד כבד, שנורקל ועוד. אף על פי כן, ג'יפאים מקצועיים שמעוניינים לרדת לשטח מתמקדים במציאות הנסתרת מהעין, זו שנמצאת מתחת לפני השטח. אחד המאפיינים החשובים ביותר לביצועי רכב בשטח הוא מרווח הגחון המינימלי שלו, אותו מודדים בסנטימטרים, והוא מייצג את הגובה של האזור הכי נמוך של גחונו של הרכב כאשר הוא ממוקם מעל קרקע מישורית. הסטנדרט של מרווח גחון של רכב שטח מקצועי עומד על 20 עד 25 סנטימטרים. לכן, מרווח גחון פורסטר, שעומד על 23.3 סנטימטר יאפשר לכם לנסוע בתנאי שטח מורכבים עם סיכוי נמוך יותר בהתנגשות עם סלעים ומהמורות בדרך. לשם השוואה, סוזוקי גראנד ויטארה מציג מרווח גחון של 20 סנטימטרים, טויוטה לנד קרוזר מציע מרווח גחון העומד על 24 סנטימטר, ואילו הג'יפ גרנד צ'ירוקי מציע מתלי אוויר שיכולים להתכוונן ומספקים לו מרווח גחון משתנה, הנע בין 20 ל-27.5 סנטימטר.

אודותנו

בפרוג'יפ מתמחים בהגשמת חלומות. מגוון האופציות נע החל בהכשרת רכבי ארבע על ארבע לצורך טיולי פנאי ושטח. במידה שגם אתם נושמים את השטח, צרו עמנו קשר ונגשים לכם חלום.