בולמים לטויוטה לנד קרוזר

בולמים לטויוטה לנד קרוזר

טויוטה לנד קרוזר הוא אחד מרכבי השטח האהובים ביותר בכל הזמנים, ולא בכדי. הדור הראשון של הרכב הושק כבר בשנת 1951 ומאז צבר תאוצה וכבש את לבם של הצרכנים האסייתיים והאמריקנים כאחד. הלנד קרוזר נחשב פופולרי במיוחד במזרח התיכון, ברוסיה, באוסטרליה וגם באפריקה, שם הוא נמצא בשימוש על ידי חקלאים, ארגונים לא ממשלתיים, האו"ם, ארגונים הומניטריים וצבאות לאומיים, וכן על ידי קבוצות חמושות לא סדירות. לאור צריכת הדלק הגבוהה של הדגם, המדינות היחידות באירופה בהן הוא נמכר באופן רשמי הן מולדובה, רוסיה ואוקראינה. נכון לשנת 2019, מכרה טויוטה ברחבי העולם מעל לעשרה מיליון עותקים של הרכב.

הדור הראשון של הרכב, שהושק כאמור כבר בראשית שנות החמישים כלל מנוע בנפח של 3,400 סמ"ק שהפיק 86 כוחות סוס, ב-3600 סל"ד. בשנת 1954 הושקה גרסה משודרגת עם מנוע 3,900 סמ"ק שהפיק 125 כוחות סוס. הדור השלישי של רכב השטח הציע מגוון רחב של מנועים בנפחים שנעו בין 3,200 סמ"ק ל-4,000 סמ"ק ואילו הדורות השלישי והרביעי כבר כללו מנועים בנפחים מפלצתיים שהגיעו עד ל-4,500 סמ"ק וכללו לראשונה שמונה צילינדרים. כיום, משווק הלנד קרוזר עם מנוע אחד – טורבו דיזל בנפח של 2,800 סמ"ק שמסוגל להפיק 204 כוחות סוס.

 

למידע נוסף לחצו כאן

טויוטה לנד קרוזר נחשב לאחד מהרכבים הגדולים ביותר בקטגוריית רכבי השטח היוקרתיים, כאשר אורכו מגיע ל-495 סנטימטר, רוחבו מגיע לכדי 197 סנטימטר, גובהו 188 סנטימטר, בסיס גלגליו מגיע ל285 סנטימטר ומשקלו עשוי להגיע ל-2,405 קילוגרם. לאורך השנים שווק הלנד קרוזר במגוון סגנונות, לרבות תצורת גג נפתח, סטיישן ועוד. האמינות, האיכות ואריכות הימים של הרכב הובילו לפופולריות עצומה (במיוחד ביבשת אוסטרליה, שם הוא נחשב לרכב השטח הנמכר ביותר בכל הזמנים, אך גם במדינת ישראל, בה הוא זכה להצלחה מסחררת, לצד המתחרה העיקרי שלו – מיצובישי פאג'רו).

בשנים האחרונות, יותר ויותר לקוחות רוכשים טויוטה לנד קרוזר בשל התדמית היוקרתית שהוא מציע, מושבי העור הנוחים וחוויית הנסיעה העוצמתית שהוא יודע לספק. אף על פי כן, יתרונותיו האמיתיים של הלנד קרוזר נחשפים בשטח – המדובר באחד מרכבי השטח הבודדים שעדיין זמינים כיום בשוק, ויכולים להתמודד עם מרבית המכשולים שעשויים להתגלות בפניו בתנאי שטח קשים.

אף על פי כן, אם אתם חיות שטח אמיתיות, סביר להניח שהבולמים הבסיסיים שמגיעים עם טויוטה לנד קרוזר לא יספקו אתכם, שכן הם לא מציעים את חוויית המשתמש שעשויים להציע בולמים שנוסו, יוצרו ושווקו על ידי יצרניות שמתמחות בסיפוק חוויית שטח אותנטית ומקצועית. אז מתי צריך בולמים לנד קרוזר? כל רכב, ולא כל שכן רכב שטח, נתון ללחצים וכוחות רבים שמופעלים עליו מצד הכביש. פרט לצמיגים, שאחראיים בצורה ישירה על המגע של הרכב עם הכביש ועל שיכוך זעזועים, הבולמים סופגים את מרבית הזעזועים שמגיעים מכיוון הכביש ומקצרים את מחזור הקפיצה של קפיצי הרכב על מנת שהמכונית שלכם לא תאבד את אחיזתה עם הכביש.

המצב הבסיסי שבו יש צורך ברכישת בולמים חדשים לטיוטה לנד קרוזר הוא כאשר הבולמים ניזוקים. על מנת לבדוק האם נגרם לבולמים שלכם נזק, נסו לנהוג בכביש משובש. במידה שתרגישו באובדן שליטה והרכב ינוע ימינה ושמאלה, סביר להניח שאתם זקוקים להחלפת בלמים באופן מיידי.

אף על פי כן, גם עם הבולמים הבסיסיים שלכם תקינים לחלוטין, יכול להיות שאתם זקוקים לבולמים משופרים, שמציעים חוויית שטח מקצועית יותר. על מנת לבחון זאת, אנו ממליצים לכם לצאת לטיול במסלול שטח אתגרי. האם אתם מרגישים שליטה מלאה על הרכב? במידה שהתשובה לשאלה זו הינה שלילית, יכול להיות שהגיע הזמן להשתדרג ולרכוש בלמים שמספקים שליטה מושלמת גם בתנאי שטח קשים.

הכשרת רכבי 4X4 לצורך טיולי שטח ופנאי היא משימה לא פשוטה שמצריכה מידה גבוהה במיוחד של מומחיות, תוך עמידה ברמת דיוק גבוהה וקפדנית וליווי אישי של כל פרויקט והדרכה מעשית. יש לשים דגש על נושא הבטיחות והשימוש בעזרים האיכותיים והטובים ביותר, על מנת לשמור על הבטיחות שלכם ושל בני המשפחה שלכם ולאפשר לכם ליהנות מטיולי שטח חווייתיים. באתרנו תוכלו לראות ולהתרשם מעבודות פגושים, מיגון תחתון, מדרכות, כננות ועוד.

בפרוג'יפ מתמחים בהגשמת חלומות. אם גם אתם חיים את השטח ומעוניינים להגשים חלומות, צרו עמנו קשר!