בולמים לפג'רו קינג

בולמים וקפיצים הם שני רכיבים סופר חשובים ברכבי שטח, אבל גם שני רכיבים שמייצרים את אחת הדילמות היותר משמעותיות עבור בעלי רכבי שטח. כך למשל, מצד אחד, נדרש סט קפיצים ובולמים לפג'רו קינג, שיודעים לספוג את מהמורות הדרך בנסיעת שטח בצורה מרבית ולכן נדרשים לספוג את המהמורות בצורה קשיחה. מצד שני, אותם קפיצים ובולמים נדרשים גם להעניק חוויה של נסיעה רכה ונוחה בנסיעת כביש יומיומית ולספוג את המהמורות הקלות בדרך בצורה הרבה יותר רכה. בדיוק על הדילמה הזאת פותחה קטגוריה שלמה חדשה בענף הרכב, קטגוריית ה-SUV, אם כי הדעות לגביה חלוקות עד עצם היום הזה. אז מהם הבולמים המתאימים ביותר לרכב השטח שלכם? על כך נדבר בשורות הבאות.

לצפיה במוצרים לחצו כאן

 

בולם זעזועים – פשוט אבל מורכב

בולם זעזועים הוא לכאורה מוצר מאוד פשוט – גליל שבתוכו מותקנת בוכנה, הגליל מתחבר למרכב הרכב והבוכנה לגלגל. בכל מהמורה נדחסת הבוכנה אל עומק הגליל ומייד משתחררת בתהליך שמיועד לספוג את מהמורות הדרך. ברכבי כביש הנטייה תהיה לדחיסת הבוכנה בצורה קלה הרבה יותר מאשר ברכבי שטח, מה שיאפשר טווח תנועה רחב יותר למרכב ביחס לגלגל ובהמשך לכך תגובה יותר הרמונית למהמורות הדרך ונסיעה יותר רכה וחלקה. ברכבי שטח, למשל במקרה של בולמים לפג'רו קינג, אנחנו רוצים לספוג את המכה אבל להגביל את תנועת המרכב ביחס לגלגל, שכן בנסיעת שטח כל מהמורה יכולה להביא את הבוכנה אל טווח התנועה המקסימלי שלה, לפגוע במרכב ובגלגל ולפגוע ביציבות הרכב. השליטה בקלות או קשיחות דחיסת הבוכנה בבולם מתבצעת באמצעות מנגנון שחרור האוויר מהבולם ומידת ההתנגדות שהוא מציב מול הבוכנה הנדחסת וסביב מנגנון זה נוצרו עשרות דגמים של בולמי זעזועים בטכנולוגיות שונות.

מטרה והעדפה עיקרית ברכישת בולם

כשאתם בוחרים בולמים לפג'רו קינג או לכל רכב שטח אחר, עליכם לקחת בחשבון את מטרת הבולמים ואת ההעדפה המרכזית שלכם לשטח או לכביש – שני אלה לא יכולים לחיות יחד בכפיפה אחת. בהיבט המטרה, אם אתם נעזרים בקפיצים ארוכים וספייסרים להגבהת המרכב, יהיה עליכם להתמקד בבולמים שמספקים טווח תנועה מספיק ארוך ואלו גם יאפשרו לכם טווח תנועה רחב יותר של המרכב ונסיעה רכה מעט יותר. אבל בסופו של דבר, יהיה עליכם להחליט מה יותר חשוב לכם: ליהנות מחוויית שטח מושלמת ובטוחה או ליהנות מנסיעה רכה בכביש ובהתאם לכם לבחור את הבולמים המתאימים לכם.

אצלנו בסדנת הרכב פרוג'יפ, תוכלו לבצע את כל סוגי השדרוגים, השיפורים, ההתקנות והטיפולים לרכבי שטח 4X4, רכבי שטח פנאי ורכבי עבודה כבדים. בפרוג'יפ ממתין לכם צוות של מקצועני רכב, שימליץ לכם על הבולמים המתאימים ביותר לרכב, לצרכים ולהעדפות שלכם וגם יבצע עבורכם התקנה מקצועית ובאחריות מלאה. לפרטים נוספים צרו קשר עוד היום בטלפון 04-8492233.