בולמים לג ימני

החלפת קפיצים ובולמים לג'ימני

בחברת PROJEEP המובילה בארץ בכל הקשור לרכבי שטח, מציעים לכם מבחר איכותי של קפיצים ובולמים המותקנים עם אישורי הגבהה. לדוגמא, תוכלו למצוא בחברה קיט הגבהה של פוקס עם או ללא מיכלים, ערכת הגבהה של חברת אולדמן האוסטלרית הכוללת קפיצים ובולמים, וכן ערכת הגבהה של חברת קוני ההולנדית עם בולמים של המותג וקפיצים של LOVELLS. זאת לצד ערכות הגבהה של המותגים האוסטרליים EFS ואיירונמן הכוללים גם בולמים וקפיצים. ערכות אלו מספקות מענה למגוון סוגים של ג'יפים ורכבי שטח, לרבות מענה עבור קפיצים ובולמים לג'ימני של סוזוקי.

למידע נוסף לחצו כאן

 

תפקידם של הבולמים

בולמים ברכבי שטח מתפקדים כבולמי זעזועים הממתנים את תנודות הגלגלים למטה ולמעלה ומרסנים את הקפיצים, ובכך מונעים טלטול ותנודה לא חיונית של הרכב. תפקיד זה של בלימת זעזועים משפר את איכות וחווית הנסיעה ברכב והוא גם מעלה את רמת העבירות של הרכב ובטיחותו. רכב שהבולמים שלו כבר שחוקים יציג רמה נמוכה של עבירות, עם מרחק ארוך יותר של בלימה, ופחות יציבות בשיפועים ובסיבובים.

כפועל יוצא מכך לבולמים יש השפעה ישירה על התנהגות ויכולות הרכב בכביש ובשטח כאחד.

יחד עם זאת רמת המודעות של הציבור הרחב לתפקיד של הבולמים יחסית נמוכה ולעיתים קרובות רכבים יוצאים מפס ייצור עם בולמים ברמת איכות מינימאלית.
בולמים לג ימני
 

איכות הבולמים ברכבי שטח

איכות נמוכה של בולמים היוצאים מפס ייצור נכונה גם לרכבי שטח רבים, בהיותם משמשים את מרבית הצרכנים בעולם המערבי לנסיעות כביש, ולכן היצרנים לא משקיעים בבלמים איכותיים עבורם. בישראל לעומת זאת רבים מבעלי רכבי השטח מבקשים בחגים וסופי שבוע לרדת איתם לשטח, ולמען מטרה זו הם נדרשים בבולמים הרבה יותר טובים ממה שסיפק להם היצרן, שיאפשרו רמה יותר גבוהה של עבירות לצד יכולת לנסוע בשטח מהר.

מעבר לכך, יש לדעת כי אחרי מאה אלף ק"מ הבולמים כבר עייפים ומאבדים כחמישים אחוז מיכולת הבלימה שלהם ולכן יש להחליפם בחדשים. ואם מחליפים את הבולמים כדאי גם להחליף את הקפיצים וכך לאפשר הגבהה של רכב השטח.

 

למה להחליף קפיצים ובולמים בג'ימני

מעבר למה שכבר הוסבר אודות החלפת בולמים, סיבה נוספת שבגללה רבים בוחרים להחליף קפיצים ובולמים בג'ימני נובעת מהיותו קופצני במיוחד, גם בכביש וגם בשטח. ההחלפה של קפיצים ובולמים תגביה את הרכב ותעניק חוויה הרבה יותר נוחה וטובה של נהיגה ונסיעה בג'ימני. זה לא אומר שיותר לא תרגישו את הדרך, אבל תרגישו אותה הרבה פחות.

 

החלפה נכונה של קפיצים ובולמים

בעת החלפת קפיצים ובולמים בסוזוקי ג'ימני חשוב לבחור אבזרים המתאימים לדגם שלכם שמקורם ביצרנים מוכרים ומומלצים, המספקים אחריות עבורם. כמו כן חשוב שתהיה התאמה בין הקפיצים לבולמים שמתכננים להתקין. בנוסף, הוספת בולמים וקפיצים גם מגביהה את הרכב, ומעל חמישה ס"מ נדרשת באישורים מתאימים. יש גם לשים לב כי הגבהה מעל חמישה ס"מ נדרשת לבצע עוד שינויים ברכב שיבטיחו מיקום מדויק של הסרן וקבלת זוויות היגוי אופטימאליות.

.

להחלפת קפיצים ובולמים ג'ימני

להחלפת קפיצים ובולמים לג'ימני על ידי מומחים בתחום, ולעוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא, הגיעו לסדנא שלנו בנשר חיפה או צרו קשר עם פרוג’יפ בטלפון 04-8492233.