נעילת דיפרנציאל לנד קרוזר

על נעילת דיפרנציאל טויוטה לנד קרוזר

אין ספק שהלנד קרוזר של טויוטה הינו רכב שטח מוכר ומועדף על רבים בציבור הישראלי, בזכות ביצועיו המרשימים וחווית הנסיעה שהוא מעניק. הרכב מסופק עם שלדה מרשימה במסיביות שלה בעלת סרן אחורי חי, הילוך כוח, מערכת הנעה כפולה קבועה ואופציה של נעילה דיפרנציאלית שיש להזמינה כתוספת נפרדת. בחברת PROJEEP מציעים לכם תוספת של נעילת דיפרנציאל לטויוטה לנד קרוזר, קדמית ואחורית, לצד נעילות המתאימות לעוד מגוון סוגי ודגמי רכבי שטח נוספים.

למידע נוסף לחצו כאן

המשמעות של נעילה דיפרנציאלית

נעילה דיפרנציאלית הינה התקן מכאני המותקן ברכבים ממונעים עם גלגלים מקבילים, בין כל זוג של גלגלים. ההתקן מורכב מגלגלי שיניים הפועלים במצבים  בהם יש הפרש בין המהירויות של גלגלי ברכב, והם מעבירים כוח מהמנוע בין צד אחד לשני. למטרה זו ברכב כביש מותקן דיפרנציאל אחד ואילו ברכבי שטח מותקנים שניים או שלושה דיפרנציאלים. או במילים אחרות, כשעוברים ברכבי שטח ממצב כביש ארבע על שניים למצב ארבע על ארבע, ויש חשש לאיבוד אחיזה של הגלגלים, יש לעבור לנעילה דיפרנציאלית. נעילה זו לרוב אינה נדרשת בדרכי עפר סדורות וישרות אלא חיונית בתנאי שטח יותר מאתגרים בעבירותם, כמו בטיפוס תלול כשיש הרבה הצלבות וכדומה. סוגי נעילה דיפרנציאלית האופייניים לרכבי שטח הינם של דיפרנציאל קדמי, אחורי ואוטומאטי. בכל מקרה, שילוב מערכת נעילה יש לבצע עם מומחים בתחום.

 

כדאיות התקנת נעילה דיפרנציאלית בלנד קרוזר

טויוטה לנד קרוז נחשב לרכב שטח טוב, בעל מערכת הנעה מעולה ושלדה איתנה, המבטיח חוויית נסיעה מרשימה. יחד עם זאת, מביני עניין ידאגו לשפר רכב זה עם תוספות של מיגון גחון והגבהה. כמו כן לרכב בקרת משיכה לא רעה בכלל, אבל יש לה את המגבלות שלה וכשהוא מגיע למצבים של הצלבות מאתגרות נעילה דיפרנציאלית מתאימה בהחלט חיונית.

 

בחירת נעילה דיפרנציאלית

כאמור, ניתן לבחור בין סוגים שונים של נעילת דיפרנציאל טויוטה לנד קרוזר, בין אם קדמית, אחורית או אוטומאטית. בחירה זו דורשת ידע מעמיק בתחום והיא לוקחת בחשבון שיקולים של בטיחות, התאמה לדגם הרכב על דרישותיו המיוחדות, וכן בחינת אתגרים שהרכב נדרש להתמודד עימם, המיומנות של הנהג וכדומה. בנוסף מומלץ לבצע סקר שוק בין יצרנים מובילים, להשוות מחירים ולבחור במוצר הטוב והמשתלם ביותר.

חשוב לציין כי לצד בחירה נכונה של מערכות יש צורך גם להכירן היטב ולדעת לעשות בהן שימוש מושכל, מכיוון שנהג שאינו מיומן ואינו שולט במערכות אלו עלול להיקלע למצבים קשים שעלולים לסכן אותו ואת נוסעיו.

 

התקנת נעילת דיפרנציאל בלנד קרוזר

להתקנת נעילת דיפרנציאל בלנד קרוזר על ידי מומחים בתחום, ולמידע נוסף וייעוץ מקצועי בנושא, הגיעו לסדנא שלנו או צרו קשר עם פרוג’יפ בטלפון 04-8492233.