לא הרבה יודעים, אך לקפיצים ברכב יש תפקיד חשוב בתהליך בלימת הזעזועים ברכב ולמעשה הם החלק ברכב שבאמת בולם את הזעזועים.

כיצד עובדים הקפיצים ברכב?

כאשר אתם נוסעים בשטח והצמיגים שלכם נתקלים במהמורה, הם נעים קדימה ודוחסים את הקפיצים ובעצם מאחסנים בהם את האנרגיה מאותו מכשול. הקפיצים אוגרים את האנרגיה ונדחסים ובכך הם בעצם סופגים את הזעזוע. אולם, הקפיץ לא יכול להישאר דחוס להרבה זמן ועליו לשחרר את כל האנרגיה הצבורה בו, לכן הוא מתיישר ודוחף את גוף הרכב למעלה וזה השלב בו אתם מרגישים את הקפיצות – הקפיץ משתחרר ונדחס בכל מהמורה והופך את הנסיעה לקופצנית במיוחד, על מנת לבלום את הזעזועים השונים המשפיעים על הרכב.

קפיץ ישן או לא תקין, לא יידחס כראוי ולא ישתחרר כראוי, מה שיפגע ביכולתו לספוג את זעזועי הרכב ובסופו של דבר יגרום לו נזק – מפני שהרכב עצמו יספוג את הזעזועים והאנרגיה שהצמיג אחסן בקפיץ תעבור לחלק אחר ברכב, אשר עלול להיהרס מיד או לאורך הזמן.

לפני יציאה לשטח חשוב לבדוק את הקפיצים ואת בולמי הזעזועים של הרכב, מפני שבעת נסיעה בשטח, סביר להניח שיהיו לא מעט זעזועים (כגון בורות בדרך או אבנים גדולות) ויש לוודא שהרכב נמצא במצב טוב ומסוגל לבלום אותם כראוי.

אנחנו בחברת פרוג'יפ מחזיקים מגוון קפיצים באיכות הטובה ביותר, חלק משירותנו הוא להכשיר רכבי 4X4 לנסיעה בתנאי שטח, יחד עם הוספת שיפורים ותוספות מיוחדות לרכב, כגון מדרכות צד, פגושים, מיגונים, כננות, שנורקלים ועוד. אנחנו גם מבצעים הגבהה לרכבי שטח, על מנת להרחיק את גוף הרכב כמה שיותר מהאדמה, כדי למנוע נזק לתחתית הרכב.

אם אתם מעוניינים לרכוש קפיצים לרכב שטח או לוודא כי הקפיצים שלכם אכן במצב מספיק טוב לנסיעה בשטח, אתם מוזמנים לחייג 04-8492233, אחד מנציגנו ישמח לעמוד לשירותכם להציע לכם מגוון קפיצים לרכב יחד עם בולמי זעזועים ושיפורים נוספים, אשר יהפכו את רכב השטח שלכם לבטוח ומתאים יותר לנסיעה מהנה בשטח.