אופן פעולת רכב שטח?

למרות שהשימוש בבולמי זעזועים החל כמעט כאשר החל השימוש במכוניות, לא רבים מהנהגים יודעים בדיוק במה מדובר וכיצד הם פועלים. אפילו אוהבי הרכבים המושבעים עלולים להזניח את בולמי הזעזועים שלהם ולהפחית את ביצועי הרכב ואת נוחות הנסיעה.

אך אפילו גרוע מזה, בולמי זעזועים שחוקים עלולים להיות מסוכנים, במיוחד בשטח, כאשר עליכם להתמודד עם מגוון זעזועים שונים הנגרמים מדרך משובשת שאינה סלולה.

באופן מוזר, בולמי זעזועים אינם בולמים זעזועים, זהו תפקידם של הקפיצים הממוקמים במתלה הרכב. כאשר הגלגל נתקל במהמורה, הוא נע קדימה, דוחס ומאחסן את אנרגיית המהמורה אל תוך הקפיץ. דחיסה זו היא מה שלמעשה סופג את הזעזוע מהמהמורה.

אולם, עכשיו כאשר הקפיץ דחוס, הוא מכיל אנרגיה פוטנציאלית שחייבת להשתחרר. הקפיץ מבצע את השחרור ע"י חזרה למצבו הלא דחוס ובאותו הזמן הוא דוחף את גוף הרכב למעלה. "מה שעולה למעלה, חייב לרדת למטה" – כמו שהאמרה הישנה אומרת, כוח הכבידה מושך את גוף הרכב חזרה למטה ודוחס שוב את הקפיץ.

כיצד עובדים בולמים לג'יפ?

אם אי פעם נופפתם ביד שלכם מתחת למים, אתם יודעים, בעיקרון, כיצד עובדים בולמי זעזועים. ההתנגדות לתנועה שאתם מרגישים עם היד שלכם משתנה עם המהירות – ככל שתזיזו את היד מהר יותר, כך תעלה כמות האנרגיה שיש להשקיע כדי להזיז אותה נגד ההתנגדות של המים.

בולם זעזועים עובד באופן דומה. בתוך בולם הזעזועים יש בוכנה אשר זזה בתוך צינור מלא בשמן. כאשר הבוכנה זזה, השמן נדחף דרך חורים ושסתומים קטנים בתוך הבוכנה ושולט בכמות ההתנגדות לתנועה. התנגדות לתנועה זו, ממירה את האנרגיה אל חום.

הציפייה אולי הגדולה ביותר מרכב שטח, היא שיהיה מסוגל להתמודד עם כמה שיותר זעזועים במהלך הנסיעה, היות והנסיעה בו צפויה להיות על דרך משובשת, מלאה מהמורות, חול, אבנים ומכשולים אחרים. אם אתם רוצים לספק לרכוש בולמים לרכב שטח, יחד עם קפיצים מתאימים, צרו אתנו קשר עוד היום במספר הטלפון 04-8492233 ונשמח לספק לכם בולמים לג'יפים ולרכבי שטח אחרים.